Rujukan Lengkap Peperiksaan Penolong Akauntan Gred W27

Saturday, April 19, 2014

Contoh Soalan Seksyen B (Kemahiran Menggunakan Logik) Penolong Akauntan W29

Contoh Soalan Seksyen B (Kemahiran Menggunakan Logik) Penolong Akauntan
Contoh Soalan Seksyen B (Kemahiran Menggunakan Logik) Penolong Akauntan W29

Salah satu seksyen di dalam Peperiksaan Bertulis Penolong Akauntan Gred W29 ialah Seksyen B (Kemahiran Menggunakan Logik). Di dalam Seksyen B (Kemahiran Menggunakan Logik), anda dikehendaki menggunakan segala pengetahuan, kemahiran berfikir serta kemahiran mengaplikasi maklumat yang diberikan untuk memilih jawapan yang paling tepat dalam menyelesaikan masalah yang dikemukakan.

Contoh soalan:

contoh soalan seksyen b kemahiran menggunakan logik

Teknik Menjawab:
Perhatikan dengan teliti, anda akan dapati bahawa kesemua nombor yang diberikan di atas adalah 'hasil kuasa dua' kecuali 54.

soalan seksyen b kemahiran menggunakan logik

Teknik Menjawab:
Jika perhatian ditumpukan pada bentuk yang diberikan, calon tidak akan dapat melihat logiknya. Tetapi cuba alihkan perhatian anda terhadap garisan. Nah, didapati bermula dengan hanya satu garis, ditambah menjadi dua garisan kemudian tiga garisan dan tentunya dengan empat garisan! Logik bukan?

Bagi pembaca dan calon yang terpanggil menduduki peperiksaan bertulis Penolong Akauntan W29, anda boleh mendapatkan Set Contoh Soalan dan Jawapan serta Pakej Rujukan Peperiksaan Bertulis Penolong Akauntan Gred W29 dengan melanggan sebagai pembaca blog ini.

Kepada pembaca dan calon yang telah melanggan terdahulu, pihak kami akan menghantar link pembelian pakej rujukan tersebut terus ke emel anda.

Klik pautan di bawah, masukkan emel dan tunggu makluman daripada pihak kami apabila jualan dibuka nanti.

Langgan Hebahan Jualan Rujukan Penolong Akauntan Gred W27
(Pastikan Anda Semak Emel Anda Untuk Sahkan Langganan)

No comments:

Post a Comment