Rujukan Lengkap Peperiksaan Penolong Akauntan Gred W27

Thursday, April 17, 2014

Contoh Soalan Seksyen B (Konsep Matematik) Penolong Akauntan W29

Contoh Soalan Seksyen B (Konsep Matematik) Penolong Akauntan
Contoh Soalan Seksyen B (Konsep Matematik) Penolong Akauntan W29

Nama jawatan yang ditawarkan pun Penolong Akauntan, jadi adalah kurang logik jika peperiksaan tapisan seperti Peperiksaan Penolong Akauntan Gred W29 kelolaan SPA ini andai tidak dilengkapi soalan-soalan bertemakan konsep Matematik.

Bukankah seorang Penolong Akauntan bertanggungjawab dalam soal perakaunan, kewangan, melaksanakan audit, menyediakan laporan dan lain-lain tugasan yang melibatkan angka dan perangkaan.

Tapi apa yang melegakan ialah walaupun ada antara calon yang menduduki Peperiksaan Penolong Akauntan Gred W29 memiliki kelayakan dalam bidang Matematik di peringkat diploma, ini tidak bermakna mereka mempunyai kelebihan untuk menjawab soalan berbanding calon biasa seperti anda (yang daripada bidang lain) kerana soalan-soalan yang dikemukakan adalah lebih kepada konsep-konsep asas matematik di aras sukatan pelajaran Tingkatan 4 dan 5 (Sijil Pelajaran Malaysia)sahaja. Jadi peperiksaan ini memang boleh dikatakan 'fair test'

Contoh Soalan:


Teknik menjawab:

Lapan pasukan mengambil bahagian. Di mana setiap pasukan mesti bertemu antara satu dengan lain (sistem liga). Oleh itu, setiap pasukan perlu bermain sebanyak tujuh kali. Ini bermakna terdapat 56 permainan. Akan tetapi, setiap pasukan bertemu dengan pasukan lain hanya sekali, untuk mengelakkan pengiraan dua kali maka jumlah permainan ialah:
Jumlah permainan : 8 X 7 / 2 = 28

Contoh soalan:


Teknik menjawab:

Penuntut telah mengambil peperiksaan : 90 / 100 X 40 = 36 orang
3/4 penuntut yang lulus : 3 / 4 X 36 = 27 orang

Bagi pembaca dan calon yang terpanggil menduduki peperiksaan bertulis Penolong Akauntan, anda boleh mendapatkan Set Contoh Soalan dan Jawapan serta Pakej Rujukan Peperiksaan Bertulis Penolong Akauntan Gred W29 dengan melanggan sebagai pembaca blog ini.

Kepada pembaca dan calon yang telah melanggan terdahulu, pihak kami akan menghantar link pembelian pakej rujukan tersebut terus ke emel anda.

Klik pautan di bawah, masukkan emel dan tunggu makluman daripada pihak kami apabila jualan dibuka nanti.

Langgan Hebahan Jualan Rujukan Penolong Akauntan Gred W27
(Pastikan Anda Semak Emel Anda Untuk Sahkan Langganan)

No comments:

Post a Comment