Rujukan Lengkap Peperiksaan Penolong Akauntan Gred W27

Sunday, April 20, 2014

Seksyen B (Daya Menyelesaikan Masalah) Penolong Akauntan Gred W29

Seksyen B (Daya Menyelesaikan Masalah) Penolong Akauntan
Seksyen B (Daya Menyelesaikan Masalah) Penolong Akauntan Gred W29

Seperti yang telah diterangkan sebelum ini di dalam Seksyen A (Pengetahuan Am), bahawa sukatan peperiksaan Penolong Akauntan Gred W27 merangkumi dua (2) seksyen utama. Jadi pada kali ini, pihak kami akan menerangkan serba sedikit lagi apa yang dikehendaki di dalam Seksyen B (Daya Menyelesaikan Masalah).

Di dalam Seksyen B (Daya Menyelesaikan Masalah), calon akan diukur dari sudut daya menyelesaikan masalah dengan menggunakan item-item terpilih yang berkonsepkan tiga tema di bawah:

- Kemahiran Menggunakan Logik
- Kemahiran Menginterpretasi Data
- Konsep Matematik

Tips:
Ikuti pautan setiap tema untuk ke post yang membincangkan tema-tema tersebut dengan lebih detil.

Seksyen B (Daya Menyelesaikan Masalah) mengandungi 40 soalan dan masa diperuntukkan adalah selama 45 mnit sahaja. Jadi secara asasnya, soalan di Seksyen B (Daya Menyelesaikan Masalah) ini akan dibahagikan kepada tiga (3) tema di atas. Peratusan pembahagian soalan atau nisbah antara tema ini tidak dapat dinyatakan secara tepat kerana tiada cara pembahagian yang tetap. Bergantung kepada kehendak dan keperluan pihak SPA. Mungkin 10:20:10 atau 20:10:10 atau 10:10:20 atau lain-lain variasi.

Bagi pembaca dan calon yang terpanggil menduduki peperiksaan bertulis Penolong Akauntan, anda boleh mendapatkan Set Contoh Soalan dan Jawapan serta Pakej Rujukan Peperiksaan Bertulis Penolong Akauntan Gred W27 dengan melanggan sebagai pembaca blog ini.

Kepada pembaca dan calon yang telah melanggan terdahulu, pihak kami akan menghantar link pembelian pakej rujukan tersebut terus ke emel anda.

Klik pautan di bawah, masukkan emel dan tunggu makluman daripada pihak kami apabila jualan dibuka nanti.

Langgan Hebahan Jualan Rujukan Penolong Akauntan Gred W27
(Pastikan Anda Semak Emel Anda Untuk Sahkan Langganan)

No comments:

Post a Comment